Poštovani članovi SKP-a, kolegice i kolege,
kao komentar na prezentaciju o reorganizaciji MUP-a koju je jučer iznio ministar unutarnjih poslova g. Vlaho OREPIĆ, želimo ponoviti neke od stavova SKP-a koji se odnosi na tu izuzetno važnu tematiku po kojoj smo se već više puta obraćali bivšem i sadašnjem rukovodstvu MUP-a. Na prvom mjestu želimo navesti kako se samoj reorganizaciji ne smije pristupiti bez ozbiljne aktualne strateške procjene koja se odnosi na sve pojavne oblike kriminaliteta i druge sigurnosne prijetnje u kontekstu geopolitičkog položaja RH.
Paralelno sa navedenom procjenom potrebno je razmotriti nužne promjene brojnih nakaradnih odredbi važećih uredbi (Uredba o uvjetima za stjecanje policijskih zvanja, oznakama policijskih zvanja, funkcionalnim oznakama radnih mjesta, promaknuću i napredovanju kroz policijska zvanja, Uredba o plaćama policijskih službenika, Uredba o radnim mjestima policijskih službenika kojima se staž osiguranja računa u povećanom trajanju i Uredba o klasifikaciji radnih mjesta policijskih službenika) koje bi trebale činiti pravni okvir kompatibilan planiranoj reorganizaciji.
Obzirom na NAČELNU i šturu prezentaciju ministra možemo konstatirati kako načelno podržavamo prijedlog smanjenja broja policijskih uprava i pojačanje policijskih postaja koje su bez ikakve dvojbe od presudne važnosti kao baza cijelog policijskog sustava, kao i najavljenu javnu raspravu po tom pitanju, za koju mislimo da bi ipak u određenom dijelu trebala biti internog karaktera zbog određenih službeno neobjavljivih podataka te kako bi se zaštitila metodologija postupanja nekih operativnih službi unutar MUP-a.
Poučeni ranijim iskustvima, opravdano se pribojavamo da bi brzopleta i loša reorganizacija mogla polučiti izrazito negativne učinke, primjerice, ukoliko se prilikom planiranja transformacije policijskih uprava u policijske postaje Služba kriminalističke policije jednako tretira kao i druge ustrojstvene jedinice unutar policijskih uprava (Služba policije, Služba za granicu, Služba upravnih i inspekcijskih poslova, Služba pravnih, financijskih i tehničkih poslova). Takav pristup moglo bi drastično narušiti postojeći sustav (revolucija umjesto evolucije) te rezultirati ozbiljnim posljedicama po sigurnost građana, ali i “otupljenje oštrice” kriminalističke policije u borbi protiv, u ovom slučaju, regionalnog kriminaliteta.
Stoga je, po našem čvrstom mišljenju, jedino prihvatljivo rješenje da postojeće Službe kriminalističke policije u pojedinim policijskim upravama ostanu i dalje samostalne ustrojstvene jedinice, a koje će po novom ustroju, iako teritorijalno dislocirane, organizacijski potpadati pod regionalni policijski centar, ali će moći samostalno provoditi kako posebne dokazne radnje, tako i kriminalistička istraživanja usmjerena ka suzbijanju regionalnog kriminaliteta.